maanantai 16. elokuuta 2010

genève

Olin tänään tänään treffeillä nro 2 Emman kanssa ja ensimmäistä kertaa Genevessä. Se oli kyllä tosi nasta mesta. Ympäri kaupunkia on sellaisia jatkuvasti juoksevia vesiautomaatteja mistä tulee eviania, se on aika hienoa. Siellä on myös paljon kauppoja mihin suuntaan heti ekana palkkapäivänä: Chanel, Louis Vuitton, Louboutin... unissani, koska palkka on pieni. Gevene, kuten koko sveitsi, on aika kallis paikka. Eli samaa hintatasoa suomen kanssa. On muuten niin raivostutavaa ettei siellä voi olla euroja! inhoan kaikkia muita valuuttoja, varsinkin jos vaihtokurssi on 1,35. Eihän siinä ole mitään rotia, ne paskiaiset haluaa vaan vaikeuttaa ihmisten elämää. Muuten ihan pidän sveitsistä. Paikallinen pubi Demi Lune oli myös mukava. Nyt tavoitteena on oppia tuntemaan paikka kuin omat taskut, jotka on yleensä tyhjät eli helposti tunnettavissa.
On tosi turhauttavaa että Divonnessa on kyllä juna-asema, mutta sinne ei tule junia, vaan se toimii bussiasemana, ja bussit kulkee ihan miten sattuu. Ehkä mä viellä opin ymmärtämään niitä, kun täällä lähellä on paljon kaupunkeja mihin haluan mennä. Ei ole kivaa että mua täytyy kuskata, ihan kun kolmen lapsen vanhemmilla ei olisi muuta tekemistä. Ainoa positiivinen juttu on se että kun Fred haki mut Geneven juna-asemalta, ei jouduttu käyttämään englantia koko matkan aikana! noin 20 min, mut ihan sama.
Huomenna mulla on eka varsinainen työpäivä ja oon kauhuissani. Onneksi lasten kanssa on helpompi olla idiootti kun aikuisten, koska ne ei tajua sitä, ja koska ne korjaa mun kielivirheitä jatkuvasti ja opettaa mua. Niille pystyy myös vastata kyllä joka kysymykseen ja hymyillä typeränä. Silti ensi perjantaina saattaa olla sellainen olo että vihaan lapsia. kunnon au pairin puhetta!

Geneven iltapäiväpelit